qmaster

En blogg om träning och livet!

Vilodag

Kategori: Allmänt

I dag blir det ingen träning. Börjar känna mig småsjuk och i morgon är det bröllop. Då vill man ju helst vara frisk! Hur som helst, på mina vilodagar blir jag ibland väldigt rastlös. Då kan det passa på att slänga in lite träning som inte sliter speciellt mycket på varken muskler eller centrala nervsystemet. T.ex. explosivitet. De övningar jag rekommenderar att öva upp sin explosivitet i är framförallt bänkpress, knäböj och marklyft. Såhär gör jag: använd cirka 50-60% av vikten du "maxar" och kör 1-3 tre repetitioner. De ska vara så explosiva som möjligt, men inget ryck i början utan de först centimeterna kan gå långsamt för att sedan accelerera så snabbt som möjligt. Här kan man köra ända upp till tio set.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: